Kjære ungdomskoleelev

Vi gleder oss til å vise deg rundt her på Vardafjell når du kommer på vgs besøk!!

Mye av den informasjonen du trenger om oss finner du her på nettsiden vår.

Q & A om Vardafjell vgs

Det er viktig at du bruker tid på å finne ut hvilket valg som er riktig for akkurat deg. Det er DU som må velge, fordi det er du som kjenner deg selv best. Ønsker du å ha mange muligheter åpne, kan våre to studieforberedende utdanningsprogram være gode valg for deg.

Her på Vardafjell går de fleste elevene på utdanningsprogram for studiespesialisering. På Vg2 velger du selv programfag halvparten av timene i uken. Da kan du velge mange ulike realfag eller fag innen språk, samfunnsfag og økonomi. Husk at noen studier krever at du har tatt enkelte realfag på videregående.

Dersom du har lyst på en skolehverdag hvor du får muligheten til å utvikle dine kreative evner, og lærer å kommunisere, lage og produsere innhold til avis, film, radio, TV og digitale medier, kan du velge utdanningsprogrammet Medier og kommunikasjon på Vardafjell. Dette utdanningsprogrammet gir generell studiekompetanse, og du kan i tillegg velge enkelte realfag.

Vil du bli flytende i engelsk både muntlig og skriftlig? Har du lyst å fordype deg i færre fag? Ønsker du et norskfag som har hovedfokus på å lese og der du ikke skriver på sidemål? Vil du ha et internasjonalt vitnemål som åpner dører over hele verden? Da er IB-international baccalaureate kanskje noe for deg!

Vardafjell tilbyr også studietid. Dette gir elevene mulighet til å utnytte skoledagen ut fra egne behov.

Du finner informasjonsfilmer om tilbudene våre ved å klikke på knappene ovenfor.