Velkommen til skolens bibliotek

Biblioteket på Vardafjell ligger midt i skolebygget. Her møter du oss, Else Margrethe og Hilde, bibliotekarene på skolen. Vårt mål er å bidra til å skape leselyst, å ha fokus på kritisk og korrekt kildebruk og ikke minst – å være med på å skape et godt læringsfellesskap på skolen.

På biblioteket finner du både fag- og skjønnlitteratur, filmer, tidsskrifter og spill.

Vi har stille lesesal, der du finner ro til å konsentrere deg, og i selve biblioteket har vi fine sittegrupper og arbeidsbord. Vi har bokbind, tape og saks, så ta gjerne en tur innom og legg bokbind på bøkene dine. Lyst å spille brettspill i friminuttene? Spør oss, så låner vi ut.

Hvis det er noe du trenger, hjelper vi deg med å finne det, enten her på vårt bibliotek, eller fra andre steder. Si fra – så hjelper vi deg!

Når du arbeider med fordypningsoppgaver og andre oppgaver der du trenger gode kilder, kan vi hjelpe deg på vei. Avtal gjerne tid i forkant, så setter vi av tid til oppgava di og deg.

Bibliotekarene kan også hjelpe deg med å vurdere kilder kritisk og å henvise til kilder på riktig måte.

Søk i bokbasen vår:

Bibliofil

Tips: Hvis du laster ned bibliofi-appen og logger deg på med feide, får du både strekkode til utlånsmaskinen (lån bøker akkurat når du vil!), og oversikt over bøker du har lånt og bøker som er ledig på hylla.

Velkommen!

Åpningstider: